Su ürünleri ve hayvansal ihracatında hedef yeniden 4 milyar doları aşmak

Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörü, İhracat Rakamlarına Yansıyor

Türkiye su ürünleri ve hayvansal mamullerindeki üretim artışı, sonunda ihracat rakamlarına da yansımaya başladı. Ancak sektör, rekabet nedeniyle güçlü olduğu pazarlarda bile zorlanıyor. Yaşanan güç kaybı, yüksek finansman maliyetlerine bağlanıyor. Dünya Gazetesi’nde yer alan habere göre, Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, sektörün rekabetçilik kaybının 2025 ihracat hedeflerini olumsuz etkilediğini belirtti.

İhracatçılar Zor Durumda

Sezer, 2023’te sektörün yaşadığı zorluklara işaret ederek, geçmiş yıllardaki ekonomik çalkantıların sektörü olumsuz etkilediğini vurguladı. Buna rağmen ihracatçıların çalışmalarını sürdürdüğünü ve 2023 yılı sektör ihracatının 3 milyar 486 milyon doları bulduğunu açıkladı. 2024 yılında ise bankacılık krizine rağmen sektörün ihracatını 3 milyar 863 milyon dolara çıkardığını belirtti.

Kısa Vadeli Planlara Yönelme

Sezer, sektördeki küresel belirsizliklerin ihracatçıları kısa vadeli planlar yapmaya zorladığını ifade etti. Gelecek yılda da sektörün farklı zorluklarla karşı karşıya kalacağını belirten Sezer, sektörün bu zorlukları avantaja çevirmek için çalışmalarını sürdüreceğini dile getirdi. İhracat hedeflerini belirleyen Sezer, sektör ihracatının 2025 yılında 4 milyar doları aşacağını öngördüklerini söyledi.

Kente Göçü Azaltan Bir Sektör

Sezer, sektörde üretimin arttırılması için önemli yatırımların yapıldığını ancak devlet desteğinin önemli olduğunu belirtti. Sektörün kırsal kesimde istihdamı artırarak köyden kente göçü azalttığını vurgulayan Sezer, devletin desteklerinin sektörde istihdamı daha da artıracağını söyledi. Sektörün geleceğine güvenen Sezer, yeni hedeflerin belirlendiğini ve projelerin hayata geçirildiğini belirtti.

“Kur Politikasının İhracatı Desteklemesi Gerek”

Sezer, küresel savaşların ve krizlerin ülkeyi olumsuz etkilediğini söyleyerek, üretici firmaların maliyetlere rağmen çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti. İhracatçıların yeni pazarlar bulmaya devam ettiğini sözlerine ekleyen Sezer, 2025 ihracat hedeflerine ulaşabilmek için kur politikasının üreticiyi desteklemesi gerektiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir